02 februari, 2014

Kalashelg.

Veckans sista dag är här o jag kom på att det var ett tag sen jag skrev ett inlägg men efter jobb, matlagning o allt som vardagen innehåller så har jag inte haft orken till att skriva.

Veckan har gått som smort, Oscar har varit hemma med dålig mage. Nu är han bra igen så imorgon blir det dagis.
Det blev 1 VAB dag för mig i alla fall, tanken var att Jörgen skulle vara hemma alla dagar men mötena jag skulle gå på var inställda så jag blev hemma i torsdags.

Helgen har varit lugn trots kalas.
I veckan fyllde vår dotter 17 år så i fredags åt familjen plus hennes pojkvän Thai (den som fyller år får välja valfri hämtmat). Gott som alltid.
Kvällen slutade med att jag somnade i fåtöljen, så ovanligt, NOT!

Lördagen blev till en liten städdag på fm.
På kvällen blev det kalas för min familj med en supersmarrig kycklinggryta med klyftpotatis o sallad.
Till kaffet blev det en hembakad rulltårtabakelse, gott.
Kvällen avslutades med att kika på Schlagern o bidragen var urdåliga, fanns ingen som jag fastnade för. Hoppas på bättre låtar längre fram.

Idag var det meningen att vi skulle ha Jörgens familj på brunch.
Allt var förberett men fick ställa in pga sjukdom i familjen. Visst kunde vi ha brunchen ändå men vi flyttade fram allt så det blev lite mat för bara oss i familjen istället o det gick det med.

Eftersom allt var förberett till brunchen o tänkte bjuda på Ban-offie-pie till kaffet så får vi njuta av den till eftermiddagskaffet nu istället.
Kvällen kommer bli lugn med lite förberedelser inför vardagen som hägrar med bad, kolla vilka kläder som ska användas mm Älskar att förbereda o ha allt på sin plats, underlättar så mycket.

Ha en go kväll o ta hand om dig!!

Dukningen av dottern inför lördagens middag.
 

Födelsedagsbarnet.

Rulltårtabakelser.
Enkelt men ack så gott med hemmagjord sylt.

Klart Dinosarien ska smaka kaka.

Söndagsbrunch.

Rena hotellfrukosten, mums.

Jörgens Källarfranska.

Tulpaner dottern fick av sin morfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!