02 mars, 2014

Phu!

Nu är helgen snart slut o det har varit allt från begravning till tapetsering.

I fredags kom farmor o var barnvakt så vi kunde gå på begravning. Det var en väldigt fin ceremoni o jag kunde inte hålla inne tårarna. Tuff dag! Kvällen slutade med lite mys med dottern när Oscar somnat då gubben var ute med jobbet o åt mat.
Tack farmor för hjälpen!

Lördagen spenderades i köket av min man som tapetserade. Är så nöjd med valet av tapet o efter vårat besök på Ikea i veckan får ni se slutresultatet. Jag är super nöjd så här långt.

Morgonen började traditionsenligt för gubben. Varm choklad, ostmacka o Vasaloppet. Själv gjorde jag Fattiga riddare. Gott.

Idag har det stor städats i köket.
Så kul att sätta upp nya gardiner, slänga på en ny matta o duk. Allt hade varit tipp topp om köksmöblerna var vitmålade men vi får fint vänta på varmare väder så vi kan stå i carporten. Det ska slipas o målas.
Vi har även hunnit med att städa resten av huset, tvättat, lagat mat, handlat o vilat middag.

Snart börjar en ny vecka o jag har bara 2 arbetsdagar framför mig, 3 lediga dagar med bla Ikea besök sen väntar jobbet med 2 dagar till men först lite goda vindruvor framför tv för att njuta av att en effektiv dag passerat.

2 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att se resultatet av tapetseringen och jag tror det blir kanonfint. Ändå finare blir det säkert med nymålade köksmöbler när det blir klart. Det var så roligt att passa underbara lille Oscar, en så glad o härlig liten kille. Gör gärna om det vid ett annat lämpligt tillfälle. I morgon eftermiddag ska jag passa hans kusiner och tänker ta med dom till Navet som dom ju gillar. Kram på er alla och hoppas ni hittar trevliga grejer på IKEA. Farmor o svärmor Marianne

    SvaraRadera
  2. Spännande att få se resultatet!

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!