09 mars, 2014

Slut.

Helt slut i hela kroppen o ändå har vi haft en bra helg på jobbet.
Har hunnit fika, prata strunt o skrattat. Skrattat väldigt mycket med kollegor men även med patienter.

Det är en helt underbar känsla att få kunna skratta med de sjuka. Berätta knasiga historier o skoja med tanterna o gubbarna. Det uppskattas av alla. Oftast.

Efter jobbet blev det en sväng till Plantagen. Köpte lite blommor som jag kan visa er imon.
Hyllan i köket har kommit upp så snart blir det bilder på det också.

När jag jobbar söndag dag så är det gubbens uppgift att fixa maten.
Ikväll blev det våfflor.
Lyxvåfflor med lite glass o grädde (inte så förtjust i sylt från affären).
Gott som tusan.

Kvällen avrundas framför tv för att sen sova gott, sen väntas 2 lediga dagar.
Härligt.

1 kommentar:

  1. Skönt men en jobbhelg bakom dig ändå. Hoppas då får lika fint väder på dina lediga dagar nu. Vill också komma iväg att köpa lite nya blommor och en ny utekruka då den gamla har sprickigt under vintern. Gott med våfflor, har inte ens fått i mig en semla i år. Dålig tajming för mig att böra ett sundare liv just vid dessa två festelser. Kram

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!