06 mars, 2014

Semla.



Jag var så besviken på att jag inte fick någon Semla i tisdags då det var Semledagen.
Hade hoppats på att gubben skulle köpt någon med sig hem efter jobbet men näe då.

Eftersom jag jobbade kväll o inte hade någon lust att fixa mig en Semla så tänkte jag att vi kanske skulle få en på jobbet.
Frågade chefen då många undrade men det fanns ingen ekonomi att bjuda sina anställda på en Semla.
Denna jäkla ekonomi.. finns aldrig pengar till något.

När jag väl kom hem så såg jag ett konstigt paket i kylen.
Det var små Minisemlor som Oscar hade gjort på dagis. Gissa om jag blev glad.

Igår tog jag mig en till kaffet o de var supergoda.
Små, alldeles perfekta. Behöver inte vara större egentligen.

Tack Oscar för att mamma fick sig en liten Semla till slut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!