29 november, 2014

Baka.

I helgen är det tänkt att vi ska baka lite.

Beställde ursöta pepparkaksformar från formina.se
Fanns en hel del olika motiv att välja mellan o till nästa år utökar jag säkert sortimentet.

Vad brukar du baka till jul?

Här blir det:

Saffransbiscotti, Kanelhjärtan (Ernst recept), Silviakaka o så blir det alltid något nytt.

Självklart blir det även pepparkakor o lussekatter.

Förr om åren bakade jag sjukt mycket till jul men har dragit ner på det. Anledningen är att vi även gör lite godis o det blir för mycket av det goda helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Jag tänkte börja baka till helgen. Detta ska jag göra i år, egna pepparkakor, en saffranskrans med mandelmassa och kardemumma (från Hembakats hemsida). I godisväg blir det nog chokladoppad lakritskola och Daim fudge. Fast jag hinner nog ändra mig både en och två gånger. Men det blir nya grejer som jag inte gjort innan. Annars kör jag samma varje år.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!