24 november, 2014

Vilken dag.

Vaknade av mig själv klockan 5 på morgonen. Eftersom vi hade planer så gick jag upp.
Halv 7 satte gubben o jag mig i bilen till Ullared.

Spenderade 3 timmar i varuhuset o tog oss en fika, lämnade sen med 2 vagnar fyllda med julklappar.
Tro det eller ej men jag blev besviken på att vi inte nådde gränsen på vår budget.
3600 kr handlade vi för o hade budget på 8000. Men det betyder att det blir shopping här hemma oxå.

Väl hemma gick vi för att vila middag.
Underbart gott. Under trappen ligger nu alla saker som ska slås in.

Senare under em åkte vi både till Jula o Citygross. Kylskåpet ekade...

Nu ikväll har jag rensat i skänken i vardagsrummet o gubben har rensat i tv-bänken. Jag förstår mig inte på alla kablar han har.. hdmi-kabel, scart-kabel o en sju helsikes massa kablar o varför ska man ha allt? Men när man väl behöver en så fixar han så att det funkar med kabeln ha ha...

Nu är förutsättningarna gjorda för att det ska bli en bra dag imon då de nyinköpta julgardinerna ska upp. Jörgen har så länge hängt upp filtar för fönstren  för han känner sig iakttagen när han kikar på tv.

Blir en lååång dag imon me...

1 kommentar:

  1. Va skönt att det blir billigare än vad man budgeterat för. Fast ni kanske inte fick att ni planerat. Annars så brukar det alltid bli dyrare för oss där.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!