05 november, 2014

Säger bara...

...WOW!

Min man har nu föräldraledigt hela november o måste säga att veckan börjat kanon.

Han överraskade i måndags med att göra en veckomatsedel o handlade utefter planeringen.

Idag är 3e dagen som han lagar middag o idag fick vi Ärtsoppa som HAN gjort själv o till detta även plättar. Så jäkla gott.

Jag kan verkligen vänja mig vid denna service o det är så skönt att slippa tänka på "markservicen" när jag jobbar.

Nu jobbar jag bara imon kväll o skulle ha ledigt 3 dagar men jag tog på mig ett extra pass på lördag kväll o tjänar då "vanlig lön" med helgersättning plus att jag får 240% extra varje timma.
Detta gör att jag tjänar in karensdagen jag förlorade då jag var sjuk plus mycket mer. Inte dumt att ställa upp ibland.

1 kommentar:

  1. Så underbart att få komma hem till lagad mat och städat hem.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!