08 april, 2015

Äntligen rena fönster.

Jag har verkligen vädret på min sida under långledigheten o det bästa av allt är att ha inte stämplar in förrän på lördag em så jag hinner njuta lite till.

Morgonen började med att jag fick ett ryck med att putsa köksfönstren o fönstret i ytterdörren. De har länge varit gråa o kunde knappt se ut så det var dax.

Vilken jädra skillnad o jag behöver inte en elektrisk fönsterputsare för flera hundra för att det ska bli rent.
Nä, det räcker med lite vatten, medel o en hederlig fönsterskrapa. (Hade varit kul att testa men sparar de pengarna).

Eftersom dottern oxå är ledig (påsklov) så städade hon övervåningen o jag fortsatte efter fönstren att ta nedervåningen.
Nu är hela huset städat o tvätten tvättad o jag ska strax iväg för att kika på lite nya krukor/blommor med gubben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!