09 april, 2015

Skogen o dess mystik.

Morgonen har spenderats i skogen med Lille bus.

Fåglarna sjöng för oss o det är verkligen en underbar årstid. Solens värmande strålar skiner igenom trädens kronor o skiner upp stigen vi går på.

Kan inte sluta fundera på vart alla stigar bär?
Är det genvägar eller senvägar?
Lite nyfiken på att följa en stig o se vart den bär. Får bli en stig-undersökning nästa gång.
Något som alltid kommer igång på mig i skogen är FANTASI.
Jag kan fantisera ihop dess mest mystiska o konstiga historier om olika sagoväsen.
Oscar o jag går tex alltid förbi en stor stor sten som vi kallar "trollestenen" o under den bor "Rumpnissarna" men varje gång vi går förbi så har de antingen gömt sig då de hör människor eller så sover de. Konstigt.
Underbart att få fantisera o hitta på historier med en liten som uppskattar det.

På vår promenad går vi förbi en liten bäck o den ger mig så starka barndomsminnen från när jag samlade grodyngel eller när jag råkade ramla rätt i det smutsiga stinkande vattnet. Vatten är roligt o det spelar ingen roll vilken ålder man är i.

Att "råka" skvätta lite vatten på någon kan ju få vem som helst att börja skratta. Vattenlekar är de bästa lekarna, stor som liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!