12 april, 2015

Söndag...latdag.

Idag har varit en riktig latdag.
Visst är det skönt ibland men jag vill ut o greja o göra vårfint i trädgården men vill ha hjälp av min man.
Han har tyvärr inte samma ork. Hans envisa hosta biter sig fast o inte får han någon hjälp via vårdcentralen heller.
Hoppas han snart mår 100 igen.

Morgonen började med frukost o en sväng med dammtrasan samt dammsugning.
Lille bus tjatade om att gå ut så det blev nästan 2 timmar ute i ett molnigt o blåsigt väder. Han fick cykla o gunga o mysigt att ha med oss mannen i huset för en gång skull. Annars är det oftast jag som går ut o det beror på mina arbetstider då jag har mer tid.

Nästa vecka blir vi hemma. Den lille o jag.
På schemat har jag bara 2 arbetsdagar o de blir VAB istället o stämplar in först på lördag em. Vattkoppor dyker upp lite överallt men han har nästan inte gnällt något. Vår tappra lilla kille.

Det får bli en mysvecka o hoppas jag kan fixa lite själv för ute.

Ha det gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!