13 augusti, 2015

Barefoot o melon.

Nu var det ett tag sen jag skrev något inlägg men vi har varit bortresta några dagar i Bohuslän. Ni som följer mig via Instagram har sett lite bilder o jag kommer göra ett inlägg under helgen om hela vår semester. En liten återblick så att säga.

Dagen har annars varit rätt lugn.
I em var vi o hälsade på barnens nyfödda kusin. Det är Jörgens bror o fru som fått sitt 3e barn. 

Leo, 12 dagar gammal o såå liten. 

Lite-plite som Oscar säger.
Har Lille bus varit så liten?
Minns knappt.
Glömde givetvis ta kort på lille bebisen.

När vi kom hem slängdes pommes in i ugnen o grillen tändes.
Vi brukar dela upp det så att jag dukar o fixar tillbehören medan gubben grillar.

När jag är färdig så hör jag honom sällskap med något gott i glaset.
Ikväll blev det Barefoot, den är så god.
Skall givetvis drickas iskall. En melon slank ner oxå o just melon är ju bara ren sommar. Ingen sommar utan melon.
Köpte 2 st tidigare idag då vi handlade.

Imon är det fredag o dagen är oplanerad. Blir nog en lat hemmadag med lite städ, tvätt o fix. Köpte en ny dörr- & hallmatta i Tanumshede på vägen hem igår o vill gärna slänga på den men först efter städ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!