28 augusti, 2015

Fredagsmys.

Äntligen fredag!!
Varför är det egentligen så skönt med fredag?
Förstår att det är gott för er som jobbar 5 dagars vecka o ALLTID har helgerna fria.
Jag då.. jag jobbar helger. Inte alla men 4- 7 pass i månaden men jag ÄLSKAR fredagar ändå (om jag inte jobbar just en fredag).

Just idag är jag ledig o skulle städa o tvätta men eftersom det blev en VAB dag igår så hann jag med det mellan att torka snorig näsa. Oscar har i veckan haft en jättejobbig hosta, feber o förkylning. Nu är det bara rinnig näsa kvar o han är mycket piggare.
Att han är piggare märks i hans lek.
Han har förvandlat storarummet till en enda stor balanslek. Han går balansgång på soffkuddar, plädar o annat han hittat.
"Lille bus" som smeknamn passar honom.

Morgonen har spenderats med att rensa Lille bus garderob. Tog även bort lite sommarkläder som ändå började bli för smått. Att rensa/inventera behövdes då det på måndag blir en tripp till Ullared!

Höst- & vinterkläder ska inhandlas o denna gången lämnar vi Oscar hemma med farmor så vi kan kika i lugn o ro.
Däremot åker dottern med då hon är ledig på måndagar. Även jag är ledig o gubben tar en semesterdag.

Har du varit där nyss?
Kan du tipsa om något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!