28 juli, 2013

Bokenäs & Havets hus.

 
Vi har spenderat 2 nätter på fina resorten Bokenäs som ligger mellan Lysekil/Uddevalla.
Hittade stället av en slump då jag kikade på Coop hotells erbjudande, vi brukar utnyttja hotellövernattningar via Coopkortet för man får bo 2 nätter för ca 1400 kr/ 2 personer o det är billigt. Oscar bor/äter gratis.

Resan ner gick bra. Körde ut långt på landet förbi bondgårdar o ängar för att landa vid havet.
Kul att åka uppåt i landet i stället för som alltid annars neråt till Varberg eller Falkenberg.
Bokenäs visade sig från sin bästa sida, vädret var toppen o det låg ett stenkast från havet, hade utsikt från balkongen.
Kan varmt rekommendera stället, det är väldigt barnvänligt o man har fri tillgång till ex minigolf, tennisbana, badmintonbana, motionsspår, vandringsleder mm o havet naturligtvis.

Överraskande glada över hur stort rummet var, 40 kvm uppdelat på 2 sovrum o kök/allrum i ett.
Vi hyrde en resesäng till lille bus o där sov han gott när han väl somnade, inte lätt med miljöombyte för de små.

 
Matplatsen för 6 personer.

Allrum med utgång till stor balkong med utemöbler.

Sovplatsen.

Oscar sover gott trots att det är varmt.

Äntligen fick gubben semestermat i form av Ravioli.
 
En pinne.
 
 
Glass i kvällssolen med havet i bakgrunden.
 
Underbar utsikt.
 
 

När vi ändå var så nära så åkte vi över till Lysekil.
För att komma över så var vi tvungna att åka bilfärja, hade aldrig gjort det innan så jag var ju nervös men det gick bra. Häftigt.

Havets hus låg precis jämte havet o kan rekommendera det om man är i Lysekil, värt pengarna men är ju långt ifrån Universeum i GBG.

Havets hus visar djurlivet som finns i svenska vatten o att det fanns så mycket olika konstiga vattendjur visste jag inte. Jag blev mest fascinerad av bläckfisken, sjöstjärnorna o de olika anemonerna.


 
 





 
 






 
 




Kram Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!