08 juli, 2013

Härliga kväll.

Idag har det varit otroligt varmt men började dagen med att åka till jobbet för att lägga höstens schema och gick även till kulverten för att hämta rena arbetskläder, de jag har i mitt skåp har hängt där i 2 1/2 år. Fräscht..

Under tiden jag var på jobbet så var gubben o Oscar iväg för att handla maten som vi ska ha under veckan.

Väl hemma blev det glass med jordgubbar och slöade i solen, hett.

På kvällen grillade vi både hemmagjorda hamburgare (Jörgen) o jag fick goa revben.


När Oscar lagt sig (19 tiden) så började vi plantera det inköpta växterna som vi köpt under helgen. Skönt att jobba utan att lille bus är ivägen ;-)
Det blev lite smått o gott, bla 3 syrenburkar, vintergrön växt o marktäckande. Vill inte se de vissna tulpanbladen nästa år.
För att göra det ännu fräschare så slängde vi på täckbark. Bra mot frost, hålla jorden fuktig o hålla ogräset borta.
Snyggt blev det o jag är mycket nöjd.
Ska bli kul att se växterna växa till sig lite.

♡♥ KRAM ♥♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!