02 juli, 2013

Spontan grillkväll en vanlig måndag.

Så här glad blir man när pappa kommer hem med en gung-mojjäng.
 

Grillen är tänd o glaset påfyllt, gott.
 

Lajka o Oscar.


Som jag skrev i tidigare inlägg så var lille bus o jag ute tidigt igår. Han ville ändå inte sova sin frukostvila, efter lunch somnade vi gott båda 2.

På kvällen kom min lillasyster Heidi med sin gubbe Leo o han tog med sig sin Sibiriska hund Lajka på en grillkväll. Världens snällaste hund!!

Grillen tändes o vi slängde på korv, ingen jäkla HotDogs utan "köttiga" korvar.
Satt länge o babblade. Hade hur trevligt som helst o ser fram emot många grillkvällar sen när gubben har sin semester.

De åkte inte förrän vid 22 o då brukar vi i vanliga fall lägga oss (somnar vid 23.30) men det gjorde absolut inget för det var så mysigt.

Tack syrran o Leo för en supergo kväll :)

Idag har det kommit skurar mer eller mindre hela dagen, ingen kraft o ork till något så vi har spenderat dagen inomhus. Städat lite, dammsugat, kikat tv, vilat o bara myst.
Nu ska gubben göra pannkakor så inte behöver jag laga någon mat heller, skön slödag :)

Hoppas på bättre väder imon för gräset skulle behöva få sig en omgång, Becka får klippa det o jag trimmar kanterna. Lättast att vara 2 när man ska trimma för Oscar är rädd för trimmern.

Kram Hanna

4 kommentarer:

  1. Vilken fin bild på lillen och vovven <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ;) Gillar bilden väldigt mycket o ändå är jag inte så förtjust i hundar, är mer en kattmänniska :)

      Radera
  2. Vilken kul gung grejomoj, var är den köpt. Kan ju var kul till nästa sommar. Det är gott med grillat, hoppas på bättre väder nu framöver när det vankas semestertider för gubbarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gungan är köpt på ICA Maxi o kostade 149 kr.
      Det är väldigt gott med grillat o ni grillar ju allt,även bröd :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!