30 juli, 2013

Familjedag.

Idag har vi haft en mysdag på Borås Djurpark hela familjen.
Fick även med oss tonåringen i huset så familjen var komplett, inte lätt annars att få med henne på något.

3 timmar spenderade vi i parken o idag var det första gången som vi gick motsatta vägen runt (finns ett stråk man annars alltid går, via savannen) o fördelen var att lille bus kunde leka o busa så mycket han ville i lekparken för det fanns bara några få barn, fri tillgång till massa lediga fikabord då vi hade med oss lite bullar, smörgås o saft. Hade vi gått andra "vanliga" rundan så hade det inte varit lika lätt.

Fick chansen att se matning av Pingviner, de är ju bara för söta.
Årets nyhet är den Röda pandan o jisses va gullig den var.

Elefanterna har fått tillökning o den lilla elefantbebisen svajade runt på savannen med sina ostadiga ben, försökte nå höet på marken men koordinationen på snabeln gick inte riktigt som han/hon ville.



 
 
 
 






5 kommentarer:

  1. Det var fina bilder från Djurparken du lagt in. Förstår ni hade en härlig dag.
    Här kommer receptet på KONDISKAKOR
    1 hg sötmandel
    25 st mariekex
    2½ dl strösocker
    2 ägg
    2 hg smält smör
    175 gr mörk blockchoklad eller annan valfri
    1. Mixa el mal mandeln. Mixa el mal kexen.
    2. Blanda mald mandel, malda kexen m socker, ägg o smält smör.
    3. Fördela smeten i aluminiumformar och grädda kakorna i 200 gr ugn ca 15 min. Prova m sticka att smeten är torr.
    4. Låt kakorna kallna. Smält chokladen och bred den ovanpå kakorna. Låt stelna!
    Lycka till! Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer absolut testa dessa, låter gott.

      Radera
  2. Jag blir så sugen på att gå dit, men jag ska ta Anton till Nolhaga parken snart så får han se lite bondgårdsdjur till och börja med.

    Receptet ovanför lät smarrigt, det måste jag testa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan säga dig att det är ingen idé att gå dit med din lille kille än. Jag menar, Oscar bryr sig inte ett dugg om djuren, än.
      Han tycker det är roligare med klätterställningarna o att springa fritt.
      Nästa år tror jag vår lille tycker det är roligare.
      Nolhaga har jag aldrig varit i, inte Alingsås heller för den delen men vill gärna.
      Kram

      Radera
    2. Nej vi ska verkligen inte dit ännu. Får se om det blir till nästa år vid den här tiden.Vi ska testa både Nolhagaparken och slottskogen innan, det finns ju lite djur där, det är grattis också.
      Då måste du åka till Alingsås det är en mysig liten stad, masa goa caféer. Tina

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!