15 december, 2013

Gran.

Doften sprider sig i huset av gran.
På något sätt är det barndomsminnen i grandoften, när vi syskon gemensamt som barn klädde granen med mamma o pappa kvällen före julafton. Då spred sig även doften av skinka som griljerades i ugnen o vi barn var förväntansfulla. Skulle det komma någon Tomte?
Skulle jag få det jag önskade mig?

Julen är barnens högtid o som mamma är det min tur att få mina barn att se fram emot julen lika mycket som jag gjorde som barn.

Min mamma ville endast ha sina röda kulor o något glitter o jag har fortsatt i samma anda men i år blev det några färgade små kulor oxå.
Kulorna sitter nu i vår fina Kungsgran o ljusen är på plats så nu är vi mer än redo för jul.

Klapparna ska på plats under men det tar vi alltid kvällen innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!