06 december, 2013

Hej mitt vinterland.

Klockan 5.10


Det började redan igår, att snöa.
Snacka om kontraster då jag på väg till dagis/jobb i går höll på att blåsa bort o det regnade som sjutton.

Vaknade alldeles för tidigt idag då jag är ledig.
Ingen idé att ligga i sängen så när kl var 5 gick jag upp o möttes av en massa snö utanför fönstret.
Kunde inte göra annat än att ta kort på det vita fina.

Ägg, smörgås o kaffe fick bli dagens tidiga frukost o nu när klockan är före 8 på morgonen så har jag tvättat 1 maskin tvätt, diskmaskinen jobbar o jag har städat o dammsugit.
Nu kan Lille bus o jag göra vad som faller oss in, funderar på att baka lite då vi nästa helg ska ha 2 års kalas o sen kanske det är dags att börja slå in lite julklappar för jag vet hur tråkigt det är att slå in allt på en gång, dödens tråkigt.
Måste komma ut en sväng också, gubben har redan skottat men det går alltid att få bort lite till o sen är det så mycket snö så man vill ju bara ut.

Ha en bra dag o ta det lugnt i trafiken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!