13 december, 2013

Lucia.

Ledig dag o gubbens klocka ringde 6. Har går alltid upp tidigt den 13 för att kika på Lucia på tv med en kaffe, Lussekatt, pepparkaka o skumtomte.
Själv är jag inte lika road av Lucia på tv, har alltid tyckt att de sjunger tråkiga låtar.

Dagen fortsatte med tvätt och städ.
Kikade på några program som jag missat då jag jobbat och då höll Oscar på att somna i mitt knä så vi gick o vila lite.
Det var både välbehövligt o skönt.

Efter lunch bakade jag lite igen.
Chokladsmittar o Ernsts Kanelhjärtan (fast jag använder blomma).
Är inte överförtjust i kakor men de är roliga att baka, går att variera i mängder.

Kvällen blir lugn då vi imorgon ska ha kalas för busen.

Önskar er en toppenfin fortsatt Lucia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!