18 februari, 2015

Ägg.

Att det kan vara så gott med ägg?
Jag är en riktig ägg-knarkare o det finns nästan alltid kokt ägg i kylen hemma.

När jag kommer hem från ett kvällspass från jobbet tar jag ofta 2 ägg innan jag lägger mig med en klick kaviar eller lite aromat. 
Jag kan skala ett ägg som mellanmål o tar hellre ett ägg till kaffet än en bulle (ägg först, sen kaffe).

Mina kollegor gav mig alltid ägg förr om det blev brickor över från frukosten till patienterna. Nu för tiden har jag ALLTID med mig 2 ägg till frukost på jobbet.

Ägg i alla dess varianter är gott.
Kokt.
Omelett.
Äggröra.
Stekt ägg.
Mosat ägg med smör.
Mm mm

Gillar dock inte när gulan är lös. Då kan jag INTE äta. Mår nästan illa då.

Om jag ska räkna på hur många ägg i veckan det blir så kanske det är 8-12 ägg.
Kanske är det för mycket men det struntar jag i.

ÄGG ÄR GOTT!!

1 kommentar:

  1. Känner igen mig där. Ägg är gott, och det kan jag äta till mellanmål. Keso med hackat ägg gillar jag med.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!