25 februari, 2015

Lunch.

2a lediga dagen efter en lång helg på jobbet.

Morgonen o fm har handlat om städ o 2 maskiner tvätt. Kommer bli en 3e maskin men den tar vi i em.
Har även hunnit med att göra dagens köttfärssås o låtit den stå o puttra i över 1 timma på spisen.
Ska bli gott senare idag så det är bara till att koka spaghetti.

Nu har vi precis ätit lunch o jag orkade inte göra annat än Havregrynsgröt men jisses va gott o mättande det var/är. Oscar åt matrester men det blev att jag fick koka mer gröt för han åt nästan upp min.
Hans kommentar va: Jättegott mamma! 

Jag måste dock börja äta min gröt utan socker men det är ju så gott.
Får köpa äppelmos nästa gång vi är i affären.

Hur äter du din gröt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!