13 februari, 2015

Fredag den 13e.

Sjukstugan fortsätter o jag är LESS på detta nu.
Igår hade Oscar närmare 39 grader i feber o idag vaknade gubben med närmare 39 grader o då har han inte hunnit bli frisk sen förra veckan då han va förkyld. Hostan sitter i.

Idag tog jag kraft till att snabbdamma huset lite o att använda dammsugaren var nödvändigt då vi inte städat sen i söndags (katastrof enligt mig då jag städar ca 2 ggr i v ).
Under tiden av städningen blev nr 2 i Oscars blöja som en vulkan. Det blev till att slänga in honom i duschen för att sen även slänga på en maskin tvätt.

Så den där känslan ni vet man känner/har när man är sjuk o "inte får" göra något för att man är sjuk orkade jag helt enkelt inte med idag. Jag bara va tvungen att få känna mig duktig o lite som terapi att få hålla i trasan emellanåt.
Kan ju passa på att säga att jag somnade en stund i fåtöljen efteråt.
Viljan finns men inte krafterna.

Nu sitter jag här med alldeles för tidig lunch (soppa från igår o killarna ville inte ha) men det struntar jag i för jag vill upp o vila sen. Ska bli så skönt även om jag vilat väldigt mycket de senaste dagarna.

Starten på dagen innebar tvätt o städ inom rimliga gränser o när jag vilat ska jag byta lakan o ta en lååång dusch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!