27 maj, 2013

Kreativ helg.


Stolparna är nu lägre o har fått på sig stolphattar.


Brevlådan är kastad o utbytt mot en vit som hänger på staketet.
 

Lite kryddor på väggen.
 

Nya parasollet o i bakgrunden är mitt planteringsbord o Oscars sandlåda.
 

Min Mors dag bukett.
 
 
Sommartårta.
 

Helgen har bara handlat om en sak o det är staket.
Har fått upp staketet o vilken skillnad det blev, helt otroligt. Nu är det en mer inramning på tomten o lite svårare för lille bus att bara springa iväg.

Tycker vi har varit duktiga gubben o jag som fick upp ett överhuvudtaget för detta är något som vi aldrig gjort innan, klapp på axeln.

Har även hunnit plantera lite, var en sväng på Coop i lördags för att köpa en ny såg o passade på att köpa lite växter på rea.
Fick äntligen tag på Humle, pappa har en ute hos sig som är så fin, tog ett skott förra helgen men det tog sig inte så jag köpte mig en egen.
Köpte även rabarber, kanske för sent att få skörd nu men då har vi ju nästa år.
Citronmeliss, gräslök o oregano fick även följa med hem så nu har vi lite o det räcker.

Igår var det Mors dag (förstår mig egentligen inte på den dagen, ja ja).
Jag fick jättefina blommor av Becka, tror nog lille bus oxå var inblandad i de blommorna.
Dagen till ära så blev det sill o potatis till lunch. Så gott!!
Jag gjorde en smarrig jordgubbstårta till eftermiddagskaffet som svärmor även fick ta del av då hon kikade förbi med hunden en sväng på em.

Det har varit en helg med full rulle o inte mycket till vila men en underbar sådan.

Kram Hanna



8 kommentarer:

  1. Ni bor verkligen aldeless underbart där! Är det hyresbostäder? Vilka äger dem i så fall? Vi kikar nämligen lite efter att få bo sådär :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du!!
      Visst är det härligt att bo så här, ångrar inte en sekund att vi sålde vår bostadsrätt (fast vi bott där i 12 år).
      Detta är hyresrätt o det är Willhem som har dessa parhus. Vet att det dyker upp ledigt varannan månad ca men alla annonseras inte ut så ring dem :)

      Kram

      Radera
    2. Tack :) Vi hyr ju av Willhem nu så ska kanske ringa dem och höra efter :)

      Radera
    3. Tycker jag absolut du ska göra :)

      Radera
  2. Vad fint det blev!! Å tårtan ser smaskig ut :) kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi är jättenöjda med staketet o speciellt nu när vi även fått upp en grind :)
      Kram

      Radera
  3. Hej duktiga Hanna, Jörgen o barnen.
    Staketet blev jättebra och även grinden som ni började på mär jag var där. Det blev verkligen bra och skönt att inte behöva jaga efter lille bus hela tiden. Nu kan ni njuta av er trädgård och alla vackra blommor. Allt ser så mysigt ut där och att ni har så trevliga grannar är ett plus. Kram till er alla från svärmor Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!
      Vi tycker oxå vi har mysigt o mysigare blir det :)
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!