19 maj, 2013

Rensat.

Häromdagen fick jag en maskrosupplockare av min man för att jag ville ha det.
Har dragit upp maskrosor till dess förbannelse o fler finns det men om man tar lite varje dag så ska de nog snart är borta. Eller?

Har sen tidigare även lagt märke till det växer ogräs mellan plattorna på altanen så igår fick jag en räfsa för att rensa.
Måste va något med hus o olika redskap för det är roligare/lättare att jobba om man har bra redskap/verktyg.
Började rensa igår men att jobba i den värmen som var tog nästan knäcken på en.
Trött i värmen och plötsligt fick gubben för sig att vi skulle till Ikea för att köpa ett parasoll.
Det går nämligen inte sitta på altanen mitt på dagen i värmen för det finns ingen skugga alls och vi vill ju gärna vara ute.

En timme senare satt vi i bilen på väg till Göteborg.
Var inne i varuhuset o hämtade det vi skulle ha o lite småplock sen hem igen o började gräva hål för staketet som ska upp.

Tänkte börja gjuta idag men vädret är ostadigt då det inte får regna så jag rensade det sista mellan plattorna (före/efter på bilden) o em spenderar vi inne för att bara va.

Imorgon hoppas jag att det är dåligt väder för hemmet har kommit lite i 2a hand så jag skulle vilja städa lite, vilken överraskning.

Hoppas Du haft en bra helg!?

♡♥♡ Kram ♡♥♡

2 kommentarer:

  1. Kan tipsa om trädgårdsättika till ogräset som kommer upp mellan plattarna, Ettix tror jag det heter. Det sprutar man på så tar det död på själva roten också.
    Det är ett riktigt slitgöra att bli fri från gräset. Men fint blir det efteråt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ska kika på medlet du tipsade om. Kan ju om inte annat spruta på det nu efteråt för att minimera ogräset om inte annat :)
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!