12 november, 2013

Effektivt!!

Morgonen började med att jag satte igång med att frosta av frysboxen, det tog 1 timma o svårt att nå till botten för att torka men det gick.
Fortsatte sen med att städa huset för att avsluta med att göra 19 lunchlådor med 2 olika rätter. Tänkte gjort fler variationer men burkarna började tryta, skönt att slippa tänka på mat till jobbet hela tiden, det stressar mig.

Efter lite 11 kaffe med min snälla far som kom på besök var det skönt med lite vila efter lunch för jag visste ju att jag skulle laga mat en gång till idag, middag.

Jörgen är nyss hemkommen från föräldramöte på Beckas skola. Polisen var där och informera om det som hänt under de 2 senaste dagarna. Knarkrassia o hot mot polisen.

Nu sitter jag här med hårfärg i kalufsen, behöver pigga upp det gamla skatboet.
Resten av kvällen blir som vanligt framför tv med tända ljus o 1, 2 eller 3 clementiner. Skönt.

Imon väntar en ny arbetsdag men det är bara 2 pass sen är jag ledig igen. Till helgen blir det en tripp till Ikea o denna gången åker vi allihop, även dottern så det ska bli trevligt.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är Hanna och vad gott det ser ut som du lagat. Det är säkert skönt att ha det klart och slippa laga mat varje dag. Vad mycket du hinner med när du är hemma. Själv har jag rensat röda vinbär ca 5 kg och kokat sylt som Röda Korset ska sälja på sin basar nu till helgen som kommer. Kram från svärmor

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!