22 november, 2013

Paj.

Kvällen är här och vi har ätit ost- & skinkpaj med sallad och nu kikar jag i lite olika jultidningar för inspiration och baktips medan gubben kikar på "På spåret".

Har aldrig riktigt gillat det programmet men låter gubben kika. Busen har nyss lagt sig, han har ännu en gång åkt på en förkylning. Attans otur den lille killen har. Hoppas nu inte resten av familjen blir smittad/däckad.

Idag har jag storstädat våra 2 toaletter. Tvättat upp mattorna, bytt handdukar så nu känns det fräscht inför julen. Klart jag städar igen innan jul men själva julstädet är klart.
Om det är något rum som ska vara rent i ett hem så är det just toaletten o köket.

Nu fortsätter kvällen med släckta lampor o har istället tänt massa ljus.

2 kommentarer:

  1. Så skönt det känns när man fått städat så. Själv blir det mest småstädningar hela tiden. Men idag la jag på julmattan i köket, lite rött som lyser upp.
    Å prata inte om dessa förbaskade sjukdomar, här hemma går det runt hela tiden. Vi är inte jättesjuka, men man dras med halsont och minis näsa var bra i 4 dagar, sen kom skiten igen. Känns som det är den där öppna förskolans fel, men samtidigt vill man gå dit för Antons skull. Kram Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dessa eländiga sjukdomar som bara kommer tillbaka hela tiden kan knäcka en.. som tur är så är jag inte lika sjuk som sist men detta jag har räcker.
      Hoppas ni snart känner er bättre o får kraften tillbaka.
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!