25 november, 2013

Vit jul.

Förra året var jag med i kampanjen om att barn ska ha rätt till en VIT JUL o vill ju inte vara sämre i år.

Hur ser du på detta med jul o alkohol?

I vår familj när jag o mina syskon var barn tog mamma o pappa varsin snaps till maten sen blev det inte mer.
Nu när jag är vuxen kan det ha blivit både en till två snapsar men inget mer.

Jag förstår inte kombinationen alkohol/jul, de hör liksom inte ihop.
Sen klandrar jag ingen från att smaka lite julöl, snaps, starkvinsglögg mm så länge det inte blir överkonsumtion.

Julen är barnens högtid, för mig har det alltid varit så o kommer alltid vara så.

Kika gärna på vitjul.se

2 kommentarer:

  1. Nä barn och alcohol går inte bra ihop, jag har läst om så många tragiska berättelser varje år. Själv dricker jag knappt nått längre. En cider eller drink någon gång ibland. Men som du skrvier, tar man bara ett glas eller två och sen stannar det så tycker jag det är ok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi dricker nästan aldrig heller, köper gärna hem men det står oöppnat en lååång tid, även på sommaren blir det kanske bara någon cider eller öl men absolut inga mängder. Kanske har med ålderna att göra ha ha ha...

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!