21 november, 2013

Snö.

Tidig morgon i vinterlandet.


Så har den första snön för i vinter kommit, vaknade upp till ett vitt landskap vilket direkt gjorde att man fick julkänslor. Inte för att det är mycket men tillräckligt för att allt skulle kännas juligare.

Kunde inte annat än att gå ut med lille bus när det var vitt på gräsmattan.
Trodde han skulle reagera på ett annat sätt eftersom han är äldre nu när han ser snö men han var som vanligt. Trots allt så har han ju sett o lekt i snö förra vintern.

En promenad, bus o lek var skönt för själen.
Imponerade av vår lille kille som orkar gå så pass långt utan att gnälla. Efter uteleken blev det en kopp kaffe för mamma o mys i fåtöljen innan lunchvilan.

Eftersom jag jobbar 3 helger i rad nu så har jag gett familjen i uppgift att städa huset till helgen.
Detta eftersom jag inte kommer hinna med allt själv så nu har jag börjat förbereda åt dem.
Tvättat upp all tvätt som fanns i korgen, bytt lakan i vår säng (skönt med rent även där), imorgon blir det tvätt av köksgardinerna o städ av toaletterna så får de göra resten.
Ska bli skönt att slippa städa allt själv som jag annars alltid gjort, nu blir det mer att hjälpas åt då vår lille kille tar lite tid från oss, men det är självklart bara roligt.

Näe, nu ska det bli gott med en tallrik Fisksoppa som på mammas vis. Tur att jag varit matlagningsintresserad redan som liten som gjort att jag kan många av mammas recept.

Ha en skön kväll!!

2 kommentarer:

  1. Å så härligt det ser ut, vi fick ingen snö, bara lite regn. Längtar till att få ta ut pulkan första gången.
    Ha en trevig helg, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, pulkan ska bli kul att ta fram, än var det för lite snö men snart så.. förhoppningsvis :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!