22 november, 2013

Jobbet.



Till helgen väntas jobb igen o nu väntar jobb 3 helger i rad, lite tråkigt men det är som det är.
Om jag ska vara ärlig o erkänna det själv så känns det bra nu, med jobbet.
Hade ont i magen i somras av bara tanken på jobb, kunde börja gråta av oro men inte så konstigt då jag varit hemma i 2 1/2 år.

Jag fick BARA 1 dag brevidgång o det är inte mycket när mer eller mindre ALLT var förändrat men tur att jag är trygg i min yrkesroll som en kollega sa.

Jag kanske kände ca 5 personer när jag kom tillbaka o eftersom vi har avd ihop med MAVA (samma lokaler) så blev det ju en dubbelt så stor personalgrupp att lära känna, jobbigt.
Detta gjorde att jag många eftermiddagar gick hem utan den där goa koppen kaffe eftersom det inte fanns någon att prata med. Kände mig otroligt ensam men vinden har vänt.

Jag mår så mycket bättre nu på jobbet.
Vet att jag är sjukt duktig på mitt yrke, är omtyckt av kollegor/läkare/patienter så det är bara att suga åt sig av beröm när den ges.
Var ju inne på yrkesbyte men just nu trivs jag på mitt jobb o det känns bra nu.
Det är fortfarande väldigt stressigt emellanåt men tar jag bara en dag i taget o vågar känna efter hur kroppen mår så jag inte hamnar i samma mönster som för några år sedan så kommer jag vara kvar länge.

Härlig känsla som jag varmt tar emot!

2 kommentarer:

  1. Så härligt att du trivs i jobbet igen. Kan tänka mig att du passar perfekt för det yrket. Önskar att jag själv hade känt så, men just nu längtar jag bara till våren då jag ska gå hemma på föräldraledigt på heltid igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittar något annat som får dig att må bra.
      Nu är inte mitt jobb tipp-topp men just nu trivs jag o kommer antagligen kika efter annat men det får tiden utvisa.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!