12 december, 2015

Fick som jag ville...

Vi brukar ALDRIG ta in granen så här tidigt. Jag ville ta in den redan förra helgen men min man gick inte att övertalas.

Om han fick bestämma skulle den komma in den 19e. Nä nä... inte så sent.

Vi har haft våra dispyter angående granen men eftersom hans arbetskollegor oxå börjat ta in sin gran gav han till slut upp.

9.50 hängde vi på låset till Blomsterlandet.
Fick tag på finaste granen (enligt oss) o givetvis är det Kungsgran.

När vi kom hem så insåg vi som alla tidiga år att julgransfoten vi har är kass. En snabb sväng till Jula o ny fot rikare åkte vi hem o tog med granen in.

Efter middagsvila klädde vi den. Jag o barnen.

Vi är nöjda o doften är ljuvlig blandat med hyacint.

På kvällen gjorde jag även de finska kålrotslådorna som bara MÅSTE finnas på julbordet enligt min man. En finsk mattradition som lever vidare efter min mamma.

Tanken var att vi skulle göra lite godis ikväll men kraften tog slut. Eftersom det inte blir dop för mig o Oscar imon så blir de ev liten bak- & godisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!