06 december, 2015

Vilken vecka.. så bra!



Vilken vecka och va skönt att få vara ledig en längre tid.
Eftersom jag fyllde år i veckan, 40, så unnade jag mig en veckas semester men totalt har det blivit 10 dagar vilket inte varit dumt alls.



I onsdags då jag fyllde 40 åkte vi till Liseberg efter att Jörgen kommit hem från jobbet.
Har ni inte varit där o sett deras julsmyckning så gå dit. Det är helt underbart och julkänslan infinner sig direkt. De röda små bodarna som säljer delikatesser är mysigt att bara kika föbi, bli inspirerad.

Under dagen hade det regnat och vi visste väl inte om vi skulle bege oss men tur att vi åkte. Inga köer någonstans i parken. Till vissa attraktioner var det 1-3 personer som åkte så det kändes som om man hade parken för sig själv. Inte en droppe regn föll heller under kvällen.
Oscar fick chansen att prata med Tomten och berättade att han önskade sig en lastbil, traktor och lyftkran i julklapp.


Varje år sätter de även upp en isshow o i år var det Hans & Greta, häftig show som blev ännu häftigare med hjälp av ljus, ljud och eld.
Väl värd att se o duktiga skridskoåkare.


På fredagen hade Jörgen tagit en semesterdag.
Vaknade tidigt och färgade hår och målade naglar inför kvällens show.
Vi åt mat på Springrolls (buffe där man kan välja mellan thai, sushi eller pasta eller allt) så magen stod både åt höger och vänster o egentligen hade det varit skönt att åka hem o vila men resan fortsatte mot Göteborg ännu en gång men nu för att se
Peter Jöbacks julshow tillsammans med Cokkies n´Beans på The Teathre i Gothia Towers.




Underbar show där han bjuder på sig själv mellan låtarna i form av personligt samtal. De traditionella jullåtarna sjöngs blandat med låtar från hans jul CD.


Dessa örhängen fick jag av min man innan vi åkte till stan för middag.
Önskat mig dem ett tag och blev störtförälskad i min man på nytt o kär i dessa.
Materiella ting enligt endel men för mig kärlek.



På lördagen var det dags för kalas för familjen.
Vi var 11 vuxna, 3 barn och 1 bebis.
Lite gott att dricka var inköpt och hela huset tänt med massa levande ljus.
Det blev så varmt att jag fick blåsa ut lite ljus och öppna altandörren.



Vi bjöd på hemmagjord smörgåstårta.
Den är urgod och så lätt att göra, inte speciellt dyr heller men vi gjorde 2 stycken lika stora och fick en hel tårta över som vi har mumsat på under söndagen.
Till efterrätt bjöd vi på 2 olika cheesecakes som jag gjort.
En med polkasmak och en med vit choklad och pepparkaksbotten.
Gjorde totalt 4 st och har 2 kvar.
Jag kan inte räkna ut åtgång på mat vid större bjudningar men dessto mer i frysen till oss.


Här är lite av vad jag fått.
Ett presentkort på Kicks.
20 nagellack som måste testas på en gång.
En blomma.


Denna underbara bricka fick jag av Jörgens bror och fru.
Älskar Katrin Skoglund och ska köpa en tavla till sovrummet till våren som jag länge spanat in.
Brickan hamnade på en hylla i storarummet just nu men får en hedersplats i köket efter jul.

Visst är den fin??
Kärlek igen.

Nu är söndagen snart över o vi har som sagt mumsat tårta hela dagen, eller nä, en gång.
Får bli en bit till ikväll.
Dagen har bestått av vila, plockat undan efter kalaset igår o tvättat 2 maskiner tvätt.

Jag har även skickat in skoluppgiften för rättning och utvärdering. I morgon är sista dagen och arbetet ska redovisas. Är lite nervös då min kollega som jobbat ihop med mig är på semester så jag har fått ta en stor del av ansvaret själv. Det värsta som kan hända är att vi får göra en omtenta. 

Imorgon är även Jörgen pappaledig.
Under december månad har han pappaledigt på måndagar.
Mys för killarna att ha lite egentid.

Önska Dig en fortsatt trevlig kväll o ha en go kommande vecka!!
 
 

3 kommentarer:

  1. Tack för en jättemysig helg min älskade fru! /Puss din Gubbe

    SvaraRadera
  2. Stort grattis! Vilken härlig vecka du/ni haft!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga dagar du haft,så underbart. Min 40 års dag gick la upp i rök. Firade ju den på akutmotagingen i Alingsås på förmiddagen, sjuk då med, bihåleinflammation.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!