30 december, 2015

Julen har dansat ut.

Igår efter jobbet började jag plocka bort lite Tomtar. Idag på min lediga dag fortsatte jag.

Allt är borta. Nästan.

Köket är julfritt som på när 2 julstjärnor som står i fönstret i all sin röda prakt. Gardinerna är bytta till ljusare nyans o det blev stor skillnad från att ha röda gardiner till vita mönstrade.

I storarummet är det bara granen kvar, den är fortfarande jättefin plus gardinerna. Anledningen är att nya gardinstänger ska upp o det får min man göra under sin nyårsledighet.
Han hämtade de nya gardinerna på Ica idag som jag beställt från Jotex. Kul med lite nytt från rea.

Det tar en stund att städa undan julen o visst är det fint o mysigt med julen men det är lika kul att plocka ner den. Jag brukar plocka fram julen väldigt tidigt därför tröttnar jag fort.

Har inte hunnit med mycket annat än städa, stryka gardiner, laga mat, tvätta upp julgardiner, sova middag 1 timma o duscha innan gubben kom hem.

Han överraskade mig med en möbel när han kom. Inte illa.
Han är trött på att mitt nagellack "tar över" hela badrummet så han köpte en förvaring till dessa små lack.

Imon väntas jobb. Kvällsjobb. Så något nyårsfirande blir det inte för min del.
För mig kvittar nyår (förutom ledigt med familjen då) men ser fram emot ledigheten efter istället. Tog 1 semesterdag vilket gör att jag har 7 dagars ledighet o bonusen är ev en liten tripp över helgen men mer om det sen.

Ha nu en go kväll!! Här blir det lite popcorn som jag lovat Lille bus.

1 kommentar:

  1. Skönt har också börjat så smått att plocka bort julen. Granen åkte idag för att den hängde.
    Gott nytt år till dig och familjen, kram Tina

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!