14 december, 2015

Snörvel o host.

I huset har vi alla 4 hostat, snorat o nyst ikapp.
Inte många knop gjorda idag inte.

Tråkigt för Jörgen o va pappaledig (han är ledig varje måndag i dec) en sjuk dag. Jag är ju som tur va ledig på schemat vilket gör att ingen av oss förlorar karens. Visst är det även sjukt att man inte har råd att vara sjuk i dagens Sverige.
Är jag sjuk så är jag hemma. Jag får INTE jobba när jag är sjuk pga patienter som är infektionskänsliga.

Imorgon vaknar vi pigga o krya.

Har ni sett att det kommit snö under kvällen?
Så mysigt o julkänslan maxad rejält.

Hur ska du fira jul?
Vi blir hemma. Bara vi plus dotterns pojkvän.
Förr om åren har min familj samlats hos oss men då lillasyster flyttat till Trollhättan blir det att hon firar där.

En ny sorts jul för oss men vi kommer få det jättebra ändå.

2 kommentarer:

  1. Så ni åkte på skiten med, ucha så tråkigt, krya på er.
    Så fint med lite snö, här har det inte kommit något.
    Vi är i Ängelholm hos Antons farmor över jul. Själv hade jag hellre velat vara hemma Så man får skapa sin egna jul och inte anpassa sig efter andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni får se till att vara hemma nästa år och skapa era egna traditioner. Visst är det mysigt att åka iväg men jag är så hemmakär att jag ALDRIG skulle åka iväg på julafton.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!