27 december, 2015

Söndag o ny vecka på ingång.

                                                           44-1676-1 Blender 2 Go
Bild lånad via Clas Ohlsons sida.

Då var det söndag igen o morgonen började med rens bland köksskåpen.
Varför rensa? Ja du, vi var tvungna att göra plats åt lite nya köksmaskiner som Tomten kom med.
Bland annat en smörgåsgrill (vår gamla var trasig), en ny elvisp (trasig den med), formar o brännare så man kan göra Creme Brule, en chokladfondue som dottern gav Jörgen, o det bästa av allt en Blender2go. Detta gör att man kan göra smoothies o ta med sig. Den testade vi redan igår.
Vi alla drack varsin smoothie till kvällsmat. Oscar ville ha mer men fick nöja sig med att dricka upp sin o hälften av min. Attans men kul att han tycker om det.
Ingen var liksom sugen på mat. Har blivit lite mycket av det goda o vi toppade allt med tårta igår också när Oscar fyllde år.


                
Mys i vinterskrud.


Att det kommit snö har väl ingen missat?
Alla barn blir ju som galna när snön kommer, själv tycker jag att den kom 5 dagar för sent.
Visst blir det ljusare o mysigare på något sätt men finns det ingen snö på julafton kan det lika gärna kvitta resten av året.

Jörgen o Oscar var ute på fm o skottade o kastade snöbollar medan jag stannade inne o städade.
Nu i em så gick Oscar o jag ut efter att vi pusslat det nya pusslet han fick av farfar för att skotta bort vallen som plogaren gjort vid infarten. Det är slask o regnet smattrade lätt mot ansiktet så det blev inte en lång stund ute. Skönt att få lite frisk luft o gubben kom ut o gjorde oss sällskap o även han fick smaka på lite snöbollar.
Resten av kvällen blir lugn.

I morgon är det dags för jobb för mig igen så tänkte jag ta med en smoothie till frukosten med de 2 obligatoriska kokta äggen som jag alltid äter när jag jobbar tidigt. Jörgen har pappaledigt o barnen jullov. Min klocka ringer 4.40 o får väl se om måndagsångesten gör sig påmind.

Ha en fortsatt go kväll1


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!