19 december, 2015

Julgodis.

Ikväll har jag gjort lite godis.

Först var det tänkt att jag bara skulle göra fudge. Maraboufudge.
Detta gör jag varje år o de har en rykande åtgång (av mig).

Men knäck då?
Ingen jul utan knäck, eller?

Snabbt slängde jag på kastrullen igen o rörde ihop en knäck.
Istället för att kladda med het kola så öste jag ut det i en form o strödde på lite flagad mandel. Den knäcker jag loss i småbitar sen o lägger i en burk.
Samma smak fast i annat format.

Tänkte även prova på pepparkakskola men känner att det blir för mycket av det goda. Kanske gör en i julklapp till någon?

Vad brukar du göra för godis?
Vad måste du ha till jul?

1 kommentar:

  1. Ser gott ut.
    Jag brukar ju nästan alltid göra winernougat till jul. Men i år blev det inget. Det bidde annat gott istället. Sen något som jag alltid brukar köpa är Bräutigams marsipan. MEn eftersom jag inte hunnit med att gå på någon marknad (hanns inte med när vi var på Liseberg förra söndagen)så blev det ingen marsipan därifrån. De klassiska knäck och ischoklad är jag inte så mycket för.
    Men egengjort godis smakar så mycket bättre och är fruktansvärt roligt att göra om man är själv i köket.
    Ha en underbar julvecka, kram på er.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!