30 juli, 2012

Apelviken 2012

Apelviken.



Veckan som vi hade i Varberg visade sig verkligen vara sommarens bästa, det var sol & blå himmel 5 utav 7 dagar. 2a dagen var det nästan storm & sista dagen regnade det men va gjorde det när vi ändå skulle hem,  så vi hade verkligen bra tajming!!


Mys i Bumbostolen som även fick fungera som matstol, gick kanon.


Det har varit en toppenvecka som bjöd på många skratt, långa sovmornar, sena kvällar, promenader på morgonkvisten & kvällen, sol, bad, hav, rom & cola, dusch för 5 kronor, trevliga grannar, samt fnittriga, tjötiga tonåringar.
Det mysiga av allt är väl egentligen friheten man har när man hyr en stuga, man har sitt att ta hand om & en uteplats att utnyttja, många dagar var för varma för lille Oscar men på em blev det allt lite skugga så han kunde få busa lite utomhus.


Gräs är intressant.

Att resa med en liten kille gick hur bra som helst, han sov så gott i sin resesäng & allt som vi gjorde blev lite provisoriskt som att byta blöja på matbordet men va gör det provisoriska när det är semester. Det är ju meningen att det inte ska vara som hemma.

Grillspett.

Vi hann med lite under vår vecka.
En sväng på stan & käka Subway i parken.
Glass på Tre Toppar i Träslövsläge.
Grillkvällar.
Mysiga promenader vid havet
Tjejerna solade så de brännde sig, speciellt Becka.
Jörgen tog minst 1 dopp/ dag förutom 1 dag
Tjejerna hyrde cykel & cyklade till stan på TorsdagsVarberg
Vi hörde Veronica Maggio spela ifrån "Majas vid havet", bodde ett stenkast därifrån & hörde jättebra.
Kvällspromenad vid Fästningen.
En mysig dag på Öströö Fårfarm (kan varmt rekomenderas vid Varbergsbesök)
mm mm mm

Tjejerna apar sig :)


Hyrcyklarna.

Beckas goa brända baksida av ben, aj.

Sandkonst vid stranden.


Min.

Oscars första kontakt med havet.


Vem vet om vi i framtiden har en aldeles egen liten stuga jämte havet, en dröm som kanske blir sann?

(Kommer lite mer kort senare då vi hade med oss 2 kameror & inte hunnit få in alla bilder i datorn än.)
Ta mig till havet….



1 kommentar:

  1. Tack för en underbar vecka min älskade. Mitt liv ihop med dig är såklart underbart varje dag. Jag är världens lyckligaste man. /Din gubbe Jörgen

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!