03 juli, 2012

Operation badrum.

Eftersom gubben gjorde rent i avloppet i duschen igår (var som en pool innan då vattnet inte ville rinna ner) så fick jag ett ryck idag när Oscar sov med att storstäda badrummet, då verkligen storstädade jag.



Allt som kunde diskas i maskin åkte in en sväng, skurade golvet 3 ggr, torkade av alla ytor såsom vägg, kakel & skåpet. Torkade av toaletten ordentligt & slängde in sitsen i duschen & där fick även handdukstorken spolas av. Jag till & med skurade taket genom att moppa av det.. galen, jag vet.




Men fasen va skönt nu när det är gjort. 2 timmar tog det, phu!!
Bytt till rena handdukar, nytt duschdraperi, ny matta (inget fan av matta på sommaren men det regnar ju hela tiden), ny toaborste, ny tvål & jag har även en ny tandborste =)

4 kommentarer:

  1. Snyggt!!!
    Borde med göra en grovrengöring av toaletten. Men det är ju så tråååkigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt & framför allt äckligt fast det är ens egna "skit", skönt när det är gjort.

      Radera
  2. Vilken tur att du var så noga, nu blir det inte lika jobbigt när ni blir av med lägenheten ju ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur.. vilken tur att jag "redan" gjort det värsta, skönt.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!