06 juli, 2012

MADONNA

Ett lite för sent inlägg då mobilen krånglat med överföring av bilder, vill gärna inte ha inlägg utan bilder för det är tråkigt.

I onsdags var det då dax för den efterlängtade konserten med min barn- & ungdomsidol MADONNA.

Såg fram emot detta som tusan men när klockan blev lunch så satt Becka & jag & åt, helt plötsligt kom det över mig att jag skulle lämna Oscar.. tårarna kom & jag fick nästan lite ångest.
Vet ju att han ska vara med farmor & hon är van vid barn då hon passat kusinerna ganska ofta men den där känslan i bröstet var skitjobbig.

Farmor kom, vi tog en kaffe & hon berättade att hon hade samma känsla när hon skulle lämna Jörgen första gången.
Det gick bra att säga Hej då men i bilen kom det tårar igen, jag vet, jag är mesig.

Väl framme i GBG släppte alla tankar på Oscar & jag såg nu fram emot en mysig kväll med min man & dotter, vi har inte varit ensamma sen Oscar föddes så det var som "gamla" tider.

Strosade runt lite runt omkring Ullevi, hade ingen större lust att gå till Avenyn för det var inte därför vi var där.


Martin Solveig

Förbandet började, Martin Solveig. Hade ingen aning om vem han var men Becka visste (självklart), han är en framstående DJ & spelade bra, fick igång publiken.

Lite folk till en början, vi var där ganska tidigt.


Vi vänta... & vänta... & vänta... Jörgen köpte vatten till sig & öl till mig & vi vänta... & vänta!
1 1/2 timma senare börjar konserten, vilket jäkla intro. Snacka om rysningar från tårna upp till nacken, häftigt som fasen.


Konserten igång & mycket folk men inte fullt.


Hon hade en häftig show med urballa dansare som var äckligt duktiga, impad som fasen.
Spelade låtar som man kände igen, de bästa var "Masterpiece" & "Like a prayer", hela jäkla arenan sjöng med & klappade händerna på "Like a prayer".


Madonna in action.

Jag har inget att jämföra med då jag inte varit på en så stor konsert innan men att få se sin stora idol är bara så jäkla häftigt & jag är supernöjd & det är väl det som är viktigast, tråkigt bara att man fick vänta så länge på att det skulle börja, detta gjorde att vi inte va hemma förrän 1.45 på natten & somnade vid 3. Men det mysiga var att Oscar vaknade när vi kom hem så jag matade honom & vi gosade, sen somnade vi gott i våra sängar.

Kan säga att torsdagen kändes som en  stor bakfylla hela dagen. Omtumlad, trött, seg & härligt glad över att ha fått se
M A D O N N A!!


Jag var där...
har fått mersmak på koserter så nu letar vi efter nästa =)

"Masterpiece”

4 kommentarer:

  1. Kul att ni tyckte konserten var bra och jag passar gärna lille Oscar igen när ni vill gå på fler konserter. Det ska ni unna er och Oscar är en ängel att passa bara gosig, glad och snäll. Kram från svärmor/farmor Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket för att du hade vår lille buse, han är snäll & väldigt lätt att ha & göra med. Tack igen =)

      Radera
  2. Min syster var där med, stod där nere någonstans.

    Jag är inte så mycket för Madonna, däremot P!nk. Har varit på 3 konserter med henne. Det är grymt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte illa & ha varit på 3 spelningar, kul. Detta var ju min första men absolut inte sista, nästa gång blir det ngt annat, hade varit roligt att se Lady Gaga för jag tror hon har en ganska mäktig föreställning.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!