25 juli, 2012

Varberg

Apelviken.
Testar att gunga för första gången, sötnöt.


Jaha.. så bra gick det att INTE blogga på semestern men idag är det såå varmt att vi kan inte vara ute & just nu ligger Oscar & sover så en liten bloggstund blir det.

Vi har det toppen här i Varberg, solen bränner med sina varma strålar men det blir inte att man ligger på stranden & pressar när man har bebis med sig.
Näe, mkt av vår tid spenderas i närheten av stugan för Lill-killens skull men promenader & lite annat har vi gjort.

En kväll åkte vi på en spontanresa till Ullared, jag min smarta hade glömt en tjocktröja hemma & vara vid kusten utan tröja är ingen bra idé.

Vi har varit en sväng i stan & kikat lite i affärer, köpte 2 par goa byxor & 1 body till Oscar på KappAhl annat blev det inte.

Idag har vi varit iväg i Träslövsläge, Tre Toppar. Vi köpte oss varsin jättegod glass & satt & åt i skuggan. Att man är så knasig & betalar 188 kr för 4 glassar men ack så goda & mättande.

Jörgen har badat i havet, han är iväg nu igen. Jag känner inte för att doppa mig. Älskar hav, strand men är inte jätteförtjust att bada i tång/alger mm. Det ska i så fall vara tidigare på sommaren. Får fint vänta tills vi kommer hem & kan bada hos pappa i sjön.

Becka har brännt sig, Sarah har brännt sig men de får skylla sig själva då jag varnat dem.. nu ligger de i våningssängen & flinar lite tyst & sms:ar varann för O sover.

Ikväll blir det en tur till Fästningen.
Imon är det LångTorsdag här i Varberg så vi tänkte kika dit en sväng & kanske spela lite minigolf.

Snart är det dax för lite sen lunch (åt ju glass tidigare), det blir en sallad som vi alla fick plocka på oss på Coop när vi handlade. Lätt & gott.

Ha det gott i sommarvärmen  & glöm INTE att dricka mycket.

Just det, innan jag avslutar. Vi har ett par fr STHLM som är jätteintresserade av vår lägenhet (de kikade på den i måndags). De ska komma med ett bud idag & om vi nappar på det så blir det ingen visning utan då är den såld.
Spänningen är oooolidlig.


Krami

2 kommentarer:

  1. Åh va underbart bi verkar ha de :) helt rätt vecka att semestra på :) åh va roligt att ni ev har en köpare :) håller tunnar å tassar här! Kram på er allihop!! Ses snart! Kram <3

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna att de gillar lägenheten!

    Mysigt att gunga för Oscar! Håller med, det är lite för soligt och varmt för att vara ute med liten. Tråkigt, men sant.

    SvaraRadera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!