01 juli, 2012

Regnig slöhelg.


Denna helgen har bara rullat på i slöhetens tecken, ingen av oss har haft orken, kraften eller lusten till att göra något.

Oscar har nu börjat lära sig att ta sig fram med gå-stolen, eller han backar dit han ska så nu är det dax att barnsäkra lägenheten. Ta bort allt i hans nivå. Blir lite att göra med andra ord.

Hade planer på att åka till Vänga Kvankafé idag, har länge pratat om att åka dit men regnet satte stopp för de planerna, istället kom Oscars farmor på fm-kaffe.

Jörgen har bakat bröd idag, han blev inspirerad av ett recept som han hittade i min tidning Hembakat som jag brukar köpa.
Den tidningen brukar ha lätta recept & man vill sätta igång att baka med en gång när man läst/kollat i den. Har hittat ett recept på Kardemummaskorpor som jag ska testa för pappas skull (min pappa älskar skorpor)
Brödet var både lätt att baka & med få ingredienser & smakade otroligt gott.

Nu ska vi leta upp fler brödrecept för att fylla frysen med eget bakat bröd istället för köpt, det är billigare & mycket godare.


Jörgens bröd, hade för stor långpanna men blev toppen ändå.

Becka har bakat cupcakes, köpte en sådan där färdig förpackning för att testa. Blir provsmakning lite senare.




Imon är det måndag & då ska vi försöka komma ut på en liten promenad mellan skurarna. Testa den nya sulkyn.

Längtar till onsdag...
Mamma Hanna

5 kommentarer:

  1. Finns inget bättre än hembakat. Det ser jättegott ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur.. det var gott. Har inte du oxå bakat brödet??

      Radera
    2. Jo det baka jag bara för nån/några veckor sedan. Ska plöja igenom all hemlagat tidningar jag har nu för att testa nya brödrecept.

      Radera
  2. Grattis till den lyckade bakdagen. Allt ser otroligt gott ut. Spara lite till mig så jag får smaka på onsdag när jag har lyckan att få passa lille Oscar. Kram svärmor/farmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var gott, brödet kommer finnas kvar till ons men vet inte om det går att spara Beckas cupcakes, vi får se.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!