12 juli, 2012

Vilken dag!!

Igår satt Jörgen & surfade runt på lägenheter & såg en som kunde passa oss, vi skickade in intresseanmälan men datorn krånglade & hackade om vartannat så vi tänkte göra en ny idag.

När jag i morse loggade in på min mail hade jag fått ett tel-nr jag kunde ringa för att gå på visning av lägenheten, snacka om att jag blev förvånad för då hade ju anmälan redan gått in igår kväll fast det krånglade.

Klockan 13.30 hade vi bokat för att gå på visning
Kom hem & skickade mail om att vi var intresserade
Klockan 15.54 ringer de från Willhem om att vi fått lägenheten. Kontraktskrivning om 6 dagar.
Allt har gått på mindre än 24 timmar & tur att Jörgen kikade igår.

När jag lagt på luren blev jag så glad att jag började gråta, svärmor va här under denna tid & fick reda på nyheten med oss. Vi är så glada & över att vi äntligen kommer härifrån.
Vårat blivande boende
(Bild lånad via googlemaps)


Den 1 okt ska vi flytta till ett parhus på Kypedalen.

Egen ingång
Altan
Carport
Förråd utanför
Balkong
2 badrum (1 mé badkar)
Tvättmaskin
4 rum & kök

Jag som älskar att planera & förbereda har redan hunnit göra mycket i mitt huvud, men va roligt att planera.
Kikat på Ikeas sida, för lite nytt (läs mycket) kommer vi köpa. Har sagt att vi ska unna oss det.

Kommer somna med ett leende på läpparna :)

Imon ska vi kontakta mäklare som ska hjälpa oss att sälja våran bostad & hoppas det blir budgivning med ett högt belopp.. en dag i taget.

Nu ska jag kika vidare på nätet för lite inspiration & planera flytt =)

Ps! Kicki, det var tack vare din positiva kommentar som gjorde att detta hände oss =) Du måste vara ett medium!!


Kramiz

10 kommentarer:

  1. Åhh va roligt :))) äntligen!!! :)) grattis!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, skönt att äntligen hittat något =)

      Radera
  2. Jag sa ju det!
    Men jösses vad kul och vad glad jag blir!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh.. jag är så glad så jag kan spricka, ängtligen ngt eget. Blir ju som ett hus fast utan lån :)

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, det är verkligen skitkul. Skönt att få komma härifrån då hela familjen vill ha ngt nytt!!

      Radera
  4. Grattis åh va kul!!!/paula

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen, det ska bli så härligt. Ser fram emot att få se Oscar springa på gräsplätten eller sitta i sandlådan eller i badbassängen eller... ja, listan kan göras lång =)

      Radera
  5. I bland hatar jag datorer, mitt inlägg kom nog inte fram innan.

    Stort grattis, så roligt för. Mins själv hur det var när man skrivit på papprena. Vi åkte ut vaje helg för att titta på huset som inte var färdigtbyggt.
    Så nu kan du kanske du kan odla nått brevid altanen nästa år.
    Hoppas nu det går bra med försäljningen av eran lägenhet.
    Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ska bli så kul med något eget (fast vi bara hyr). Längtar som bara den till först ons sen försäljning & flytt.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!