10 september, 2012

Atjooo...


Mina favoritkillar!!
 

Jaha.. för ca 1 vecka sen blev dottern förkyld med allt vad det innebär. Tråkigt. Hon har missat ganska mycket i skolan men vad ska man göra??

Natten till söndagen började jag få ont i halsen & sen var det kört.
Måste säga att det är sjukt jobbigt att vara förkyld, blir ju andfådd av att gå upp för trappan i huset.. phu!!
Oscar är oxå förkyld & hans stackars näsa bara rinner som en öppen kran men han har ändå turen till att kunna sova nattetid. Själv sover jag som en kratta när jag är förkyld men jag har ju inget jag måste göra på dagarna så jag kan ta det lugnt.

I helgen (innan sjukdomarna) var vi en sväng på Ikea, var ju tvungen att köpa hyllor, krokar & lite annat smått & gott som går åt. Det var väldigt lite krokar & ingen speciell upphängning för stora handdukar i badrummet så hela söndagen gick till att sätta upp allt vi köpt. Vi fick även upp de fina hissgardinger som Jörgen köpt till storarummet. Det börjar sakta men säkert likana ett hem.

Igår söndag hade vi besök av farmor/svärmor. Barnen fick varsin peng & vi fick 2 flaskor vin i inflyttningspresent & om jag är bra till helgen så ska i alla fall en flaska öppnas & avnjutas.
Tack för vinet, det är uppskattat ska du veta.

Helgen som kommer planeras en tur till Ullared för att köpa lite nytt inom inredningen. Vill ha nya lampor till storarumsfönstren, vill INTE köpa allt på Ikea för då blir det ett hem som "alla andra" har.

När allt börjar arta sig här hemma & vi fått undan allt så kommer det lite bilder, just nu har jag ingen inspration till att ta kort då det inte är färdigt.


Hanna

2 kommentarer:

  1. Ja, jag vil gärna se bilder på ert nya boende!

    Hoppas ni blir friska fort, jag har ju med haft feber och varit förkyld ihop med mina killar här hemma, och jag är fortfarande lite snorig och hes...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh.. det är en långdragen förkylning. Igår var värsta dagen men det går åt rätt håll.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!