20 september, 2012

Torsdag.

Min lill bus.
 
 
Ja ha.. snart är det helg igen, tiden går otroligt fort. Testade att skriva inlägg via mobilen igår men tyckte det var otroligt krångligt.. satt länge & försökte komma underfund med appen men tror jag hoppar mobilinlägg.

Här hemma börjar det arta sig men det är ett tag till innan allt är färdigt, mycket som ska köpas in som ex tv-bänk, vitrinskåp, matsalsmöbel, soffa, soffbord mm mm & idag har vi äntligen fått tummen ur & kikat på soffa på Chili.
Har egentligen redan bestämt ut en soffa på Ikea men ska kika efter andra val, fanns dock inget som lockade på Chili så det blir Ikea i alla fall.
För några veckor sen var vi på Bosättningspiraten men de hade ingenting som föll mig i smaken, den butiken har verkligen förfallit.

Idag har jag tvättat 2 överdrag till 2 Tullstafåtöljer som jag tänkte sälja, har ju gått bra på BoråsLoppis på FB så dessa åker ut på annons där oxå. Har även en kasse med böcker jag tänkte slänga ut samt det stora vitrinskåpet & soffan. Hoppas på att bli av med sakerna så man kan få in lite nytt istället.

Igår kom gubbens efterlängtade maskin, diskmaskinen. Han började genast att koppla in den & senare på kvällen körde han ett program för att se så den inte läckte, vilket den inte gjorde. Förstår inte denna uppspelhet över en maskin då jag har diskat 90% av gångerna, men självklart är jag oxå glad & denna maskinen är grymt mycket snyggare än den förra vi hade på Dammsvedjan. Konstigt att det kan skilja så, den förra var rostfri & den nya vi fick igår är vit.. ska bli kul att köra ett program imon, har börjat ladda :)


Hanna


2 kommentarer:

  1. Längtar tills vi får tummen ur oh köper en diskmaskin här också, det tar ju sån tid att diska :/ kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja o eftersom vi betalar för vårat vatten så blir det ju mer ekonomiskt :)
      Kram

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!