24 september, 2012

Helgen som gick...

...den gick i rasande tempo.

Fredagen spenderades inomhus hela dagen då det regnade konstant & ingen lust att gå ut med våra redan snoriga näsor.

Kvällen kom & vi åt en god ost- & skinkpaj som jag gjort samt lite Marängsvisch till efterrätt, kvällen blev tidig då vi ställt klockan på ringning redan 5.20 på lördag morgon.
Anledningen var vår tripp till Ullared som äntligen blev av.

Vi köpte mycket smått & gott till inredningen, bla en storarumsmatta, lyktor, ljus, lampor, matta till Rebecka, mm mm Alla var vi nöjda med det vi inhandlat, t o m gubben tycket det var prisvärt & kul men det har han alltid tyckt.

Trött men nöjd efter Ullareds-trippen.


Söndagen blev en dag med lite småfix, finns fortfarande fix att göra efter flytten men förhoppningsvis så börjar det gå mot sitt slut med allt fixande för imorgon tisdag åker Jörgen, Becka & min pappa till Ikea för att köpa en bredare säng till Rebecka, tv-bänk, vitrinskåp & soffa me fåtölj. Längtar till att det ska bli ordning o var sak på sin plats.


Sålt för 350 kr för båda.

Sålt för 800 kr.

Igår söndag fick jag äntligen sålt vitrinskåpet som jag velat bli av med hur länge som helst. Dock till ett underpris men nu försvinner det i alla fall & när jag fick bud igår så var både pappa & min ena syster här (jag bjöd på lite middag, fisksoppa) & de tycke jag skulle ta budet. 

Sagt & gjort, på onsdag försvinner det. Idag måste jag plocka ur alla glas, tur att inte alla är i men tillräckligt.
Fick även sålt 2 fåtöljer som vi inte längre vill ha. Slängde ut annons på FB för 100 kr för båda men slutbudet blev 350 kr så jag är supernöjd med affären, de försvinner under veckan.


Oscar har tränat med sin gå-vagn i helgen.

Premiärbadat med den nya bad-stolen
& vilken skillnad att bada både för honom & för oss.
 

2a maskinen tvätt är i & Oscar sover sin morgonvila, tänkte gå ut en sväng i det fina höstvädret.
Våra förkylningar är på bättringsvägen men inte helt borta än.. en dag i taget.

Imon blir det ännu en tripp till Ullared då min syster vill ha med mig som sällskap. Vi tar då våran bil (jag har inget körkort) för bilstolen är där i. Ska bli trevligt med en roadtrip me syster yster Ida.


Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!