30 september, 2012

Veckans sista dag.

Vaknade strax innan klockan 6 imorse av att Jörgen låg & klappade mig.. han trodde jag var vaken men jag sov. Om inte annat så vaknade jag & det gjorde inte så mycket för Oscar brukar ändå vakna vid halv 7. Mycket riktigt, han vaknade sin vanliga tid.

Låg & myste lite i sängen alla 3 tills magarna började kurra.
Äggfrukost med rostat bröd gjorde susen & direkt efter det började vi greja.

Jörgen "bokade" morgonen till att koppla in allt det elektriska i den nya tv-bänken som vi skruvade ihop tillsammans på lördagskvällen.
Det blir så jäkla bra.

Hela dagen har gått i grejandets tecken & under lunch bestämde vi att nästa helg ska spenderas utomhus. Har blivit väldigt lite av den varan nu.. Jörgen & Becka har inte ens gått ett varv runt området, man vill ju ändå komma iordning inomhus först men förrådet behöver rensas & gräsmattan klippas.

Busen pillar på allt. Precis allt.


Igår var vi på jakt efter ett soffbord.
Letade i fredags men hittade inget som föll mig i smaken.
Tog en sväng till Knalleland för att kika på Chili, hittade ett men inte wow-effekten så vi gav Jysk en chans & där hittade jag faktiskt ett som jag ville ha.
Billigt var det oxå, 1000 kr.

Nu har vi äntligen ett bord. Skönt.

Satt idag & kom på & sa till Jörgen att HELA vårat storarum är NYTT i möbelväg.
3-sits soffa
Fåtölj
Tv
Matta
Vitrinskåp
Gardiner
Kuddar
Skänk (kommer på onsdag)
Matsalsbord med 6 stolar (kommer i dec)

I slutet på veckan så kommer det bilder på vårat nya hem. Tänkte visa er hur vi bor så håll ut :)

Hanna

2 kommentarer:

  1. Är nyfiken :) måste oxå lägga upp bilder kom jag på som jag lovat lääänge :) hoppas kvällen varit bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja.. du måste oxå lägga upp lite bilder på erat nya hem för jag är nyfiken hihi :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!