29 september, 2012

Lördag morgon.

Det är mysigt med helgmorgnar.. gemensam frukost & prat/planering om vad som ska ske under helgen.
Idag ska vi fortsätta vårt letande efter ett soffbord.
Hittade ett på EM-möbler igår men det var en glasskiva på & jag vill helst inte ha det.
Tänk va torkande det blir varje dag för att hålla det rent från små barnfingrar för Oscar ställer sig upp mot allt som han kan ställa sig emot så glas är inte överst på vår lista.

Oscar leker med det provisoriska bordet, kan ju säga att det är lättvält.


Oscar vilar nu sin vanliga morgonvila & en maskin tvätt har redan tvättats & hänger nu på tork.
Väntar nu bara på att han ska vakna så vi kan åka iväg.
Ska kika på Chili igen... tittade inte så noga sist för då var vi ju ute efter en soffa. Om vi inte hittar något där så tänkte vi ge Jysk en chans, gillar INTE den butiken men bord vill jag gärna ha.

Vårat nya vitrinskåp.


Nu har äntligen vitrinskåpet försvunnit, skönt men ändå blandade känslor då det ändå var mammas favoritskåp. Men vi har inhandlat ett nytt smidigare & ljusare.
Eftersom jag tog ut allt som var i det gamla skåpet så passade jag på att diska alla glas/porslin som ska vara framme. Endel rensade jag bort som Becka kan ta med sig när hon flyttar hemifrån.
Jag är otroligt nöjd med vårat nya skåp. Så fint.

Jo, jag måste ju berätta att jag är så stolt över mig själv.
I onsdags var jag sugen på att skruva ihop den nya fåtöljen men vågade inte riktigt ge mig på det men kunde inte heller mottstå utmaningen så jag gav det ett försök.
Det var inte så svårt så det blev en fåtölj, min fåtölj.

Möblerna JAG satt ihop, bordet på bilden har min syster fått (därför är vi utan).


Dagen efter tänkte jag ge mig på 3-sits soffan men det är ju en HEL soffa.. jag öppnade kartongen & började skruva.
Det blev en soffa av det hela oxå, det jobbigaste var det förbannade överdraget (själva tyget) som skulle på.. fy fasen va svettigt det va. Aldrig mer ensam men att jag gjorde både fåtölj & soffa är inte illa.

Nu har Oscar vaknat.. dax att byta blöja & mata honom så vi kan ge oss ut på bord-jakt.
 
Trevlig helg mina vänner!!
Hanna

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen inte dåligt av dig att få ihop soffan. Skulle aldrig själv klara något sådant. Ja du kan vara stolt över dig själv men det är ju alldeles för tungt att göra på egen hand. Applåder till dig. Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var lite besvärligt & Jörgen tyckte jag borde väntat på honom men jag kunde själv & då gjorde jag det :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!