25 september, 2012

Sällskapsdam.

Min lilla plantering vid ingången.


Idag har jag & Oscar varit "sällskapsdamer" till min lillasyster Ida, hon ville så gärna åka till Ullared men hade inte möjlighet att följa med oss i lördags så vi åkte med henne idag, igen.

Denna gången handlade jag inte så mycket men fick tag på 2 pyjamasar till Oscar.
Han är såpass stor nu så jag vill ha 2-delat med byxor/tröja. Detta för att underlätta vid byte av hans blöja under natten då han fortfarande kan vakna 1 gång/natt.

Appropå blöjor så var jag eld & lågor över Up&go nattetid.. men gissa om jag hade fel.
Jag gillar inte alls dessa blöjor längre, de läcker.
Om O skulle sova en hel natt utan att vakna så är han blöt på morgonen, om han använder de "vanliga" blöjorna så är han torr.
Nu kör vi på vanliga blöjor & det fungerar kanon.

Just nu i skrivandets stund är Jörgen (min man), Rebecka (min dotter) & min pappa iväg till Ikea för att hämta vitrinskåp, 3 sits soffa, fåtölj, säng samt tv-bänk.
Äntligen börjar vi få de möbler som vi vill ha & det innebär att det inom en snar framtid liknar mer ett hem än ett hopakok av massa & ingenting. Imon onsdag försvinner det skrymande/klumpiga vitrinskåpet som vi velat bli av med så länge.

Det tråkiga är att matsalsmöbeln som vi beställt inte kommer förrän strax innan jul men får verkligen hoppas på att det kommer tidigare då jag fyller år i början av december & det hade varit bra med möbeln inför kalas.
Hade även varit lite roligt med inflyttningsfest för familj & vänner men utan bord är det lite svårt, eller??

Näe, nu blir det ett hopp in i duschen för att sen äta något & invänta famlijen me de nya möblerna. Me like.


Hanna

2 kommentarer:

  1. Ååh vad fint du planterat! Tänkte oxå fixa något höstigt nu när vårblommorna dött men få se om jag orkar ;) har de tvådelad pyjamat på gekås? Gillar också de mkt bättre! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var en enkel plantering & gubben hade valt växterna men lite fint är det allt.
      De har 2-delat på Ge-kås till bra priser. Köpte 2 st igår men byxorna var lite för stora så när jag lyfte upp Oscar ur sängen så låg de kvar haha :)

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!