26 september, 2012

Storarummet.

Storarummet i kartong.
 

Första maskinen med tvätt är i maskin, har redan dammsugat & gjort iordning i groventrén & slängt på den nya mattan jag köpte igår (hade vita innan, inte så smart kanske). Oscar ligger & sover sin morgonvila & tv:n hörs i bakgrunden.

Räkningarna är betalda & vi har råd med mat denna månaden oxå haha.. börjar eka tomt i både kyl & frys men tiden till att handla finns inte riktigt, blir en storhandling till helgen i lugn & ro. Tills dess får vi äta det som bjuds.

Igår kväll fylldes storarummet med kartong efter kartong.. men hur i helskotta finns det plats för en 3-sits soffa & en fåtölj samt vitrinskåp i dessa kartonger som är på bild??
Snacka om vaccumförpackade, ska bli intressant att se vad som döljer sig i.
Får se om jag börjar med att försöka packa upp fåtöljen men vi får se om jag vågar? Inte så lätt att "jobba" med en liten runt fötterna som klättrar på allt som går att klättras på, buse.

Becka fick äntligen sin nya säng & det var lite problem att få in den.
Vi fick snöra runt med band (kommer inte ihåg namnet nu på dem) som vi sedan fick kasta upp till Jörgen som stod på balkongen, pappa & Becka sprang upp & skulle hjälpa honom att dra upp den men i mörker, blåst & regn var det lite halkigt. Jag stod nere för att rikta den rätt & när det var gjort så sprang jag upp för att hjälpa dem att dra men då hade de fått in sängen.

Becka sa att hon sovit gott men att hon inte visste hur hon skulle sova då sängen var så stor.
Ja, vill man ha 140 cm bred säng så är den stor.
Fördelen är att vi slipper köpa en enkel madrass till hennes kompisar som sover över, de får fint sova jämte henne.


Hanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!