13 september, 2012

Energi-tjuv.

Troll-skogen.


Att en förkylning kan vara en sådan energi-tjuv är helt otroligt men idag trotsade vi den, slängde på mig en halsduk & förberedde med näsdukar & halstabletter & gick ut på en promenad.
Tanken var att det skulle bli en liten kortis i området pga förkylningen men vi träffade på farmor/svärmor på vägen som var ute med hunden så hon passade på att visa oss en väg genom skogen till Björkängsgymnasiet som därifrån leder till sjukhuset. 

Det innebär att jag nu har en bra & snabb väg att gå till jobbet (om jag fortsätter vill säga).
En långsam promenad till jobbet (i framtiden) kommer att ta ca 20 min, tänk då när man cyklar.. 8 min kanske??

Det bästa med skogsvägen var att den är asfalterad så det var lätt som en plätt att gå där med Oscar & barnvagn, kan tänka mig att det blir mycket ute i den skogen sen när han kan gå.
Hon visade oss även en väg som gick in rätt genom skogen som går till Kype & där finns det en badstrand. Jag har själv aldrig badat där (bara festat i min ungdom) men kanske att man går dit nästa sommar, om inte annat så kan jag ju visa Rebecka vägen.


Trött kille som nog är väldigt trött på sin förkylning nu.




Konditionen är ju inte som den brukar vara när man är förkyld men va skönt att komma ut lite. Vi var ute 1 timma & när vi kom hem satte vi oss på baksidan & njöt en stund av solens varma strålar innan det blev för långtråkigt för Oscar.

Stenplattorna ni ser längst ner på bilden är vår altan, så det är inte långt upp till skogen 
& till våren kommer det planteras lite så det blir lite färg.


Att vara ute gjorde gott för Oscar orkade inte ens äta upp sin lunch utan ville sova. Jag passade på att börja stryka gardiner för just nu finns det inga uppe i köket & denna insyn ska vi inte tala om.. jisses. Vi är INTE vana vid att bo på bottenvåning med insyn utan det vi har sett när vi tittat ut under middagen är grantoppar så det är lite skillnad. Becka brukar säga
"Mamma, vad du tittar...." Ja, inte så konstigt när fåglar är det enda levande som man sett från 3e våningen innan haha..  Ikväll blir det i alla fall operation gardinuppsättning.


Enda fönstret som kommer vara gardin-fritt är detta underbara i trappan.
Bara älskar detta fönster & dess ljusinsläpp.
 
 


Hanna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!