06 september, 2012

Steg för steg...



Vår gamla lägenhet är nu såld & pengarna har trillat in på kontot.
När vi var på sista mötet ang lägenheten grät jag i bilen hem.. dubbla konstiga känslor då det ändå har varit ens hem i över 12 år. Plötsligt var det inte längre vårat hem..
Jag verkligen älskade den lägenheten men var jättetrött på området, omgivningen & grannarna så vi gjorde rätt i att flytta.

Nu har vi snart bott i vårat hus i 1 vecka, shit vad tiden har gått fort men det är inte färdigt än på länge. Vi har t e x inte fått upp gardiner i alla rum än, jag vill ha nya till köket som jag har beställt idag, kunde inte motstå att beställa lite nytt när Jotex hade 30% på hela beställningen. Gardinerna väntas komma nästa vecka & då får även Oscar nya gardiner. 

Det har redan hänt grejer sen vi flyttade in.
De har tagit ner ett träd som stod på gården på framsidan, detta ville vi då det var täckt med spigg (spökträd med larver) så nu kan Oscar röra sig fritt (nästan) ute när han börjar gå.

Igår var det premiärpromenaden för mig & Oscar i omgivningen, gick dock inte så långt då jag fortfarande blöder & vill ha nära till toalett. Vi såg en lekplats på vägen men den hade tyvärr ingen bebisgunga så det får bli en promenad till för att gå åt motsatt håll för där ska det oxå finnas en lekplats (frågade grannen igår).

Måste säga att detta är lite som en Bullerby-känsla att bo som vi gör eller som min pappa säger "Svensson Svennson" haha.. Becka tycker det påminner om Wisteria Lane (Desperate Houswifes) & att det säkert snackas mellan grannarna.. undra vem som är mördare på vår gata då??

Jag trivs redan.
Sover som ett litet barn.
Inget känns jobbigt (förutom allt som ska packas upp men det är snart färdigt)
Lätt att gå ut på promenad
Har en baksida som kommer bli jättefin, den gör vi till våren.
Redan tvättat min 4e maskin tvätt & vilken frihet.
Det enda jag inte kan förstå är varför vi inte tog steget tidigare till ett större boende??

Eftersom det finns lite att göra så blir tyvärr bloggen lidande men häng i.. det kommer bli bättring på det!!

Hanna

2 kommentarer:

  1. Vadå blöder?! Inget allvarligt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, hoppas jag inte.
      Mensen har krånglat sen O föddes, den varar i 25 dagar så jag har inte många blödningsfria dagar men har fått remiss till gyn.

      Radera

Kul att du tar dig tiden att skriva en liten rad till mig, då blir jag glad!!